retendre le câble de frein à main
5 participants
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retendre le câble de frein à main
Bonjour,
Suite à des entraînements "rallye", j'ai mon câble de FAM qui est tout détendu.
J'ai regardé sur les schémas éclatés mais rien d'exploitable pour moi.
Quelqu'un aurait-il déjà fait la manip de retendre son FAM?
Avant de monter l'auto sur chandelles, je voudrais bien savoir où chercher.
Par avance merci.
Suite à des entraînements "rallye", j'ai mon câble de FAM qui est tout détendu.
J'ai regardé sur les schémas éclatés mais rien d'exploitable pour moi.
Quelqu'un aurait-il déjà fait la manip de retendre son FAM?
Avant de monter l'auto sur chandelles, je voudrais bien savoir où chercher.
Par avance merci.
lolots- 2500 tr/mn
- 16/06/2013
Messages : 127
Age : 49
Localisation : Annecy
Modèle : Cayman S
Re: retendre le câble de frein à main
Alex ou Iceman vont bien te répondre sous peu je pense .:o)
sixun- 4500 tr/mn
- 13/08/2014
Messages : 324
Age : 57
Localisation : Rennes
Modèle : Boxster 986
Re: retendre le câble de frein à main
Attention attention qui va tirer le premier ??? alex ? iceman??
ticketdor- 4000 tr/mn
- 03/07/2013
Messages : 292
Age : 53
Localisation : Paris
Modèle : Boxster
sixun- 4500 tr/mn
- 13/08/2014
Messages : 324
Age : 57
Localisation : Rennes
Modèle : Boxster 986
Re: retendre le câble de frein à main
Je pense qu'Alex avec son nouvel appareil Piwi 2 va même pouvoir le retendre à distance..ah non?
Je taquine (je suis jaloux en fait :) )
Je taquine (je suis jaloux en fait :) )
sixun- 4500 tr/mn
- 13/08/2014
Messages : 324
Age : 57
Localisation : Rennes
Modèle : Boxster 986
Re: retendre le câble de frein à main
Pas besoin de PIWIS pour ça...
Normalement, ouvrir l'accoudoir central. Enlever le tapis en caoutchouc, retirer les 4 vis torx T20 du cache plastique... On accède aux deux câbles de frein à main et à l'écrou qui permet de retendre...
sympatique
Normalement, ouvrir l'accoudoir central. Enlever le tapis en caoutchouc, retirer les 4 vis torx T20 du cache plastique... On accède aux deux câbles de frein à main et à l'écrou qui permet de retendre...
sympatique
Invité- Invité
Re: retendre le câble de frein à main
super, merci.
lolots- 2500 tr/mn
- 16/06/2013
Messages : 127
Age : 49
Localisation : Annecy
Modèle : Cayman S
Re: retendre le câble de frein à main
J'ai enlevé la plaque au fond de l accoudoir, et je n'ai accès qu a la pièce qui regroupe les deux câble, mais pas de serrage possible.
Le serrage semblant ce trouver sous la console centrale...
Le serrage semblant ce trouver sous la console centrale...
galette911- 4500 tr/mn
- 25/08/2010
Messages : 345
Localisation : nord de la france
Modèle : cayman S
Re: retendre le câble de frein à main
Normalement il y a un boulon à ce niveau sur ma 987 et sur les 986 sur les qu'elles j'ai travaillé...
Reste la deuxième partie du système de rattrapage au niveau de la manette de frein à main... Mais il faut démonter la console centrale pour y accéder...
Reste la deuxième partie du système de rattrapage au niveau de la manette de frein à main... Mais il faut démonter la console centrale pour y accéder...
Invité- Invité
Re: retendre le câble de frein à main
Sur 987 le réglage n'est pas plutôt à faire directement au niveau des petits tambours dans les moyeux AR ? (cf ci-dessous)
ADJUSTING THE PARKING-BRAKE SHOES
This includes: Checking the free play of the handbrake lever and adjusting the parking-brake shoes. The
parking-brake cable cannot be adjusted (automatic cable adjustment).
Checking free play of parking-brake lever
The parking-brake shoes must be adjusted if the parking-brake lever can be pulled up by more than 5 teeth or
more than 10 teeth through application of medium force without producing a braking effect. 10 teeth applies to
parking-brake levers with a modified/refined tooth system (introduction in standard production in February
2006).
Information
The first version of the parking-brake levers has a total of 12 teeth (index/last two digits of part number are less
than 50). The modified version (refined tooth system as of February 2006) has 20 teeth.
Adjusting the parking-brake shoes
1. Remove the rear wheels.
2. Undo the parking-brake lever and push back the disc brake pads of the rear axle until the brake disc can rotate
freely.
3. The adjustment fixture can be twisted through the bores in the wheel mounting.
Fig. 26: Adjusting the parking brake
Courtesy of PORSCHE OF NORTH AMERICA, INC.
4. Turn the brake disc in such a way that the adjustment fixture becomes visible. Using a -screwdriver- inserted
through the bore, move the adjustment device until the wheel can no longer be turned. To be specific, this
means: put transmission in neutral. Further torque of the brake disc between 50 Nm and 150 Nm (37 ftlb. and
111 ftlb.) (test with torque click wrench on the drive shaft lock nut clockwise). Next, turn the adjustment fixture
back again through 4 notches (release approx. 3 notches until the wheel can be turned freely, then release
another 1 notch). Repeat the procedure on the other wheel. See Fig. 26.
5. Pull up the parking-brake lever (check free play). If 2 to 4 teeth or 4 to 8 teeth are engaged, it must be
possible to turn both wheels by hand with considerable difficulty. 4 to 8 teeth applies to parking-brake levers
with a modified/refined tooth system (introduction in standard production in February 2006).
6. Release the parking-brake lever and check whether both wheels can be turned freely.
ADJUSTING THE PARKING-BRAKE SHOES
This includes: Checking the free play of the handbrake lever and adjusting the parking-brake shoes. The
parking-brake cable cannot be adjusted (automatic cable adjustment).
Checking free play of parking-brake lever
The parking-brake shoes must be adjusted if the parking-brake lever can be pulled up by more than 5 teeth or
more than 10 teeth through application of medium force without producing a braking effect. 10 teeth applies to
parking-brake levers with a modified/refined tooth system (introduction in standard production in February
2006).
Information
The first version of the parking-brake levers has a total of 12 teeth (index/last two digits of part number are less
than 50). The modified version (refined tooth system as of February 2006) has 20 teeth.
Adjusting the parking-brake shoes
1. Remove the rear wheels.
2. Undo the parking-brake lever and push back the disc brake pads of the rear axle until the brake disc can rotate
freely.
3. The adjustment fixture can be twisted through the bores in the wheel mounting.
Fig. 26: Adjusting the parking brake
Courtesy of PORSCHE OF NORTH AMERICA, INC.
4. Turn the brake disc in such a way that the adjustment fixture becomes visible. Using a -screwdriver- inserted
through the bore, move the adjustment device until the wheel can no longer be turned. To be specific, this
means: put transmission in neutral. Further torque of the brake disc between 50 Nm and 150 Nm (37 ftlb. and
111 ftlb.) (test with torque click wrench on the drive shaft lock nut clockwise). Next, turn the adjustment fixture
back again through 4 notches (release approx. 3 notches until the wheel can be turned freely, then release
another 1 notch). Repeat the procedure on the other wheel. See Fig. 26.
5. Pull up the parking-brake lever (check free play). If 2 to 4 teeth or 4 to 8 teeth are engaged, it must be
possible to turn both wheels by hand with considerable difficulty. 4 to 8 teeth applies to parking-brake levers
with a modified/refined tooth system (introduction in standard production in February 2006).
6. Release the parking-brake lever and check whether both wheels can be turned freely.
JéJé3.4- - ADDICT PORSCHE TEAM -
- 10/10/2010
Messages : 5604
Localisation : Lyon
Modèle : CAYMAN S
Re: retendre le câble de frein à main
Là il ya bien un réglage... Mais peu accessible et faire attention ua déséquilibre qu'on peut générer...
Invité- Invité

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